Bidden - Reisverslag uit Ede, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu Bidden - Reisverslag uit Ede, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu

Bidden

Door: Pommie1990

Blijf op de hoogte en volg Femmy

07 Oktober 2011 | Nederland, Ede

Na enige tijd van blogstilte, ben ik vandaag geïnspireerd om weer een blog te schrijven. Nee, het gaat (alweer) niet over welke lessen ik heb en hoe dat zoal gaat, maar dat houdt u/jij van me tegoed.

Dit blog gaat over Bidden.

Om te beginnen een kinderliedje over bidden. Kinderliedjes zijn vaak geformuleerd zonder allerlei moeilijke, theologisch (on)verantwoorde kreten en zinsneden te gebruiken, en juist daarom vind ik ze vaak zo mooi.

Bidden is praten, praten met God,
die je niet overlaat aan je lot.

Bidden is praten, zeggen aan Hem,
Hoe erg verdrietig of blij je bent.

Ook ik mag bidden, vragen steeds weer,
mag ik uw kind zijn? Zorg voor mij Heer.

Op het moment dat ik dit blog schrijf, heb ik in een half uur twee keer gebeden. Dit zeg ik niet om te vertellen hoe trouw ik bid, want dat zou niet eerlijk zijn. Ik ben namelijk niet altijd even trouw in het gebed.
Het is gebed vond plaats nadat ik even met een klasgenote had staan praten. Ik had haar iets verteld en daarna bood zij aan samen te bidden.
Ik vond het erg fijn dat ze dat wilde doen en ik vond het erg prettig om even samen te bidden.

Even later kwam ik een vriendin tegen die er niet uitzag alsof ze het makkelijk had. Ik vroeg of ik haar kon helpen, of ze wilde vertellen wat haar dwarszat. We gingen even naar een rustige ruimte (de stilste ruimte van De Wittenberg) en hebben even zitten praten. Onder anderen over een lied waarin de regel voorkwam; ‘geef Hem alles wat je vasthoudt.’
Ik stelde voor om aan die oproep gehoor te geven en toen zijn we samen gaan bidden.
Ik vond het super dat het mogelijk was om eerst voor mij te laten bidden en een kwartier later voor iemand anders te mogen bidden.

Ik weet dat er mensen zijn die nu denken dat ik zwaar evangelisch word van mijn verblijf op De Wittenberg. En niet iedereen is daar misschien even blij mee. Hier hoorde ik afgelopen maandag een prachtige opmerking over, die gemaakt werd door een PKN-broeder; ‘u/je moet je pas zorgen gaan maken als iets niet meer evangelisch is. Want dat zou betekenen dat het niet volgens het evangelie is.’
De naam van de kerkelijke ‘stroming’ is volgens mij op deze gedachte gebaseerd en niet andersom.

Ik vind het heel belangrijk dat mensen voor elkaar bidden. Dat hoeft beslist niet uitgebreid besproken te worden, je kan ook voor mensen bidden zonder dat aan hen te vertellen. Als twee mensen na een gesprek met elkaar in gebed gaan, is dat ook heel waardevol.

Voor iedereen die dat nog niet doorhad wil ik ook op dit blog nog even zeggen; als je wilt praten met mij en/of met God, dan ben je altijd van harte welkom!

  • 07 Oktober 2011 - 11:42

    Johannes:

    Amen, amen!

  • 07 Oktober 2011 - 11:45

    Gerda:

    Mooi hoe onze Heer voor en door jou werkt, lieve Femmy. Echt prachtig!

    P.S. Onze PKN-broeder is een held. :)

  • 07 Oktober 2011 - 11:50

    Hendrik:

    Prachtig verhaal femmy!
    Ik vind het altijd wel apart dat er mensen vinden dat iemand teveel 'evangelisch' wordt. En wat die PKN broeder zei is denk ik heel erg waar. Je kunt van een Gereformeerde, katholieke of Hervormde stroming komen maar als je niet meer evangelisch bent, is er iets fout.
    Aan de andere kant ben je als Evangelische ook vrijgemaakt (woordgrap) en elke christen moet hervormd worden (dat zijn Paulus' eigen woorden!)

  • 07 Oktober 2011 - 12:01

    Joyce:

    mooi meisie, enne ik bid ook voor jou ;)

  • 07 Oktober 2011 - 12:13

    Rebekka:

    Tof! Heel tof!
    Voor elkaar bidden is cool :) En ik hoop dat we als christenen steeds meer leren om gesprek om te zetten in gebed!

  • 09 Oktober 2011 - 16:55

    Christian:

    Wanneer leer je nou eens dat blog mannelijk is en het dus 'deze blog' wordt, en niet 'dit blog'!?

  • 10 Oktober 2011 - 18:30

    Wddb:

    na alle reacties van andere wat moet ik dan nog zeggen? Amen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ede

Ik reis door het leven

Openbaring 21,11-22,5

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2013

Afrika!

04 Januari 2013

De memoires van een postbezorger

18 Oktober 2012

Ardennen 2012

21 Augustus 2012

Arua!

20 Augustus 2012

Ik zag twee...
Femmy

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 40105

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 11 Maart 2016

Heer, wijs mij Uw weg

24 Juli 2013 - 31 Juli 2015

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

06 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Uganda

31 Augustus 1990 - 30 November -0001

Ik reis door het leven

Landen bezocht: