Handleiding van mijn blog - Reisverslag uit Ede, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu Handleiding van mijn blog - Reisverslag uit Ede, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu

Handleiding van mijn blog

Door: Pommie1990

Blijf op de hoogte en volg Femmy

24 September 2011 | Nederland, Ede

Voor de mensen die mijn blog recentelijk ontdekt hebben, zal ik in de hierna volgende tekst even uitleggen wat ik hier zoal doe en vertel.
Behalve uitleg over dingen die ik meemaak en lessen die ik krijg, vertel ik op deze blog ook over mijn andere avonturen. De meeste van die avonturen hebben te maken met avonduren, want ten eerste heb ik in de avonduren tijd om mijn avonturen te beschrijven en op het wereldwijde web te slingeren. Ten tweede ben ik dol op ernstige, diepzinnige gesprekken en zulke gesprekken spelen zich vaker ná 20:00 uur af, dan daarvoor.

Een voorbeeld daarvan is een gesprek dat ik afgelopen week had via MSN.
Voor de mensen die al heel trots zijn dat ze mijn blog gevonden heb, zal ik even uitleggen wat MSN is. Als ik me aangemeld heb bij MSN, en mensen uit mijn digitale adresboek hebben dat op hun eigen computer ook gedaan, kunnen wij met elkaar praten. Dit vindt echter niet plaats door verbale signalen uit te wisselen: msn'en bestaat uitsluitend uit geschreven taal. Natuurlijk is het leuker en/of beter om zonder tussenkomst van een computer gesprekken te voeren, maar dat is niet altijd haalbaar.
Afgelopen donderdag knoopte ik rond 23:00 uur via MSN een gesprek met iemand aan. Van het ene interessante onderwerp kwamen we op het andere en zonder het te merken kletsten we door tot het moment dat mijn gesprekspartner tegen 01:35 uur bedacht dat het misschien slim was om het gesprek te beëindigen. Dit in verband met dreigend slaaptekort.
Toen ik om 07:00 uur wakker werd van de wekker op mijn mobiele telefoon, wist ik dat ik inderdaad enigermate last had van slaaptekort. Het feit dat ik de rest van die vrijdag leefde op koppen koffie met veel suiker, verhinderde niet dat ik een erg voldaan gevoel had over het gesprek.
Ik houd me dan ook aanbevolen voor meer van zulke gesprekken, ongeacht met wie er zin in heeft om op een dergelijk tijdstip nog een goed gesprek te voeren.

Het kan gebeuren dat ik (bepaalde opmerkingen uit) dergelijke gesprekken gebruik voor mijn blog, maar dat doe ik altijd zó dat mensen die er niet per definitie bij gebaat zijn dit te weten, geen idee hebben over wie ik het heb. Zodoende word de privacy van eenieder zo goed mogelijk door mij gewaarborgd. Zo ook voor mijn grote medestudent, nóg grotere vriend en tevens grootste tosti-liefhebber Christian Remmelzwaal, die speciaal voor mijn blog alles heeft doorzocht op spellingfouten.

Iets anders wat ik bijgeval op mijn blog plaats, zijn liedteksten. Dit betreffen dan liederen van verschillende herkomst, in diverse talen en in velerlei genres. Deze liederen heb ik dan via internet of via derden toegezonden gekregen, of ik heb ze gehoord/ gezongen tijdens kerkdiensten of andere zangbijeenkomsten.
Deze liederen zet ik doorgaans zonder uitleg op mijn blog, teneinde iedereen de kans te geven zelf na te denken over het lied, zonder zich te hoeven storen aan mijn allesbehalve bescheiden mening.
Het blog dat ik op 23 september jongstleden iets na middernacht plaatste, is daar een voorbeeld van.
Helaas ging ditmaal iets op het gebied van de techniek niet helemaal naar wens, zodat dezelfde blog tot driemaal toe op mijn site verscheen.
Dat betekende dat degenen die per mail een bericht krijgen als ik een nieuwe blog ‘post’, ook drie dezelfde berichten kregen. Daarvoor mijn oprechte excuses. Ik hoop dat dit niet vaker voor gaat komen, maar herhaling van dit soort kunstjes uitsluiten is helaas niet volkomen mogelijk.

Voorts pleeg ik ook weleens Bijbelteksten op mijn blog te plaatsen.
Aangezien ik via de website Dagelijks Woord elke dag een Bijbeltekst in mijn mailbox vind, op school in de lessen alsmede tijdens de dagopening en het middaggebed en tenslotte zelf ook regelmatig in mijn jongerenbijbel lees, is de kans groot dat ik een indrukwekkende, bemoedigende ontroerende of anderszins bijzondere Bijbeltekst tegen kom. Ook deze dingen plaats ik in een enkel geval op mijn blog.
Net als bij een liedtekst, staat er ook in het geval van een Bijbelgedeelte doorgaans geen commentaar bij, om het aan de lezer zelf over te laten over de tekst na te denken.

Ongeacht wat voor artikel, lied, Bijbeltekst of avontuur ik op mijn blog zet: reacties vind ik altijd leuk.
Dus mocht u een bevestiging, vraag, opmerking of anderszins iets te melden hebben na het lezen van mijn blogs, dan kunt u dit melden in een berichtje.

Excuses voor het ietwat ongewone taalgebruik dat hier en daar te vinden is.
Dit heeft te maken met een manier van gesprekken voeren die ik met bepaalde, niet nader te benoemen personen hanteer en waarbij het de kunst is, zoveel mogelijk exorbitante woorden, zinnen en termen te gebruiken.
Hoewel ik mijn best doe, in blogs zoveel mogelijk ‘normaal’ Nederlands te praten, belandt er af en toe en kreet uit deze categorie in een blog.
Als u zoiets tegenkomt zonder te begrijpen wat ik bedoel, mag u in een berichtje gerust een berichtje sturen waarin u om uitleg vraagt.

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben,

Femmy Janssens.

  • 24 September 2011 - 22:03

    Johannes:

    Lange, late, toffe gesprekken zijn cool. :)

  • 25 September 2011 - 11:16

    Gerda:

    Vaak lig ik rond half 2 toch nog niet op bed (ik weet inderdaad alles van nachtelijke gesprekken), dus je weet me te vinden... :)

  • 25 September 2011 - 12:14

    Hendrik:

    Jah lange late gesprekken zijn zeker cool! Je kunt er veel in bespreken omdat het idee aanwezig is dat je alle tijd hebt.
    Dat geldt echter niet altijd, bijvoorbeeld als je de volgende dag een belangrijk gesprek of andere gebeurtenis hebt. In zulke gevallen zal er meestal op kort termijn aangegeven worden dat de betreffende persoon naar bed wil, wat inhoud dat het gesprek helaas niet verder gevoerd kan worden.
    Als dat niet het geval is, is het zeker leuk om lange gesprekken te houden tot half 2 snachts, zo mogelijk later. De hoop is dat 's anderdaags de mogelijkheid aanwezig is om langer in bed te blijven liggen. Ook wel gezegd: uitslapen.

    Kort gezegd: Late gesprekken zijn erg leuk

  • 25 September 2011 - 13:52

    Joysie:

    gelukkig heb jij ook de kwaliteiten om die lange gesprekken te voeren. erg fijn meis. bijv. bij het water ;) Ik heb ervan genoten om, je te zien op je nieuwe plekje en vooral dat je het zo onwijs naar je zin had.

  • 25 September 2011 - 18:35

    Jobbes:

    Zó mooi als Femmy..

  • 25 September 2011 - 19:43

    Christian:

    In alinea drie moet 'word' -> 'wordt' zijn!! Die heb ik -per ongeluk- over het hoofd gezien.

  • 26 September 2011 - 19:57

    WWW:


    Wie Wat Waar?
    Ik (en met mij meen ik te denken vele andere) dacht ff (geheel zonder inleiding maar des al niet te min met doel) dat je in de Wittenberg verblijft. Hoe is het dan nu nochtans mogelijk dat er boven aan deze en andere blog's staat (en ik citeer): "Ik reis door het leven Nederland, Ede 20:30" waarbij de tijd nog al eens verschilt maar de rest des al niet te min, niet?

  • 23 Oktober 2011 - 15:41

    Leonie:

    Hey Femmy, ik vind het heel stoer wat je doet. Zover ik jou ken was dit wel een van de dingen die je op je droomlijstje had staan en eindelijk ben je bezig deze droom te verwezelijke. Zo te lezen zit je echt op je plek daar. Ik hoop dat je nog veel mag groeien en veel nieuwe dingen van jezelf mag leren.
    Wat fijn dat je op deze manier mag werken aan je geloof.
    Geniet van je tijd, de mensen en alle avonturen die je daar beleeft want volgens mij wordt dit de ervaring van je leven :). Of beter gezegd is het al de ervaring van je leven, maar zo denk ik erover ;).
    Gods zegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ede

Ik reis door het leven

Openbaring 21,11-22,5

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2013

Afrika!

04 Januari 2013

De memoires van een postbezorger

18 Oktober 2012

Ardennen 2012

21 Augustus 2012

Arua!

20 Augustus 2012

Ik zag twee...
Femmy

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 40094

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 11 Maart 2016

Heer, wijs mij Uw weg

24 Juli 2013 - 31 Juli 2015

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

06 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Uganda

31 Augustus 1990 - 30 November -0001

Ik reis door het leven

Landen bezocht: