Grunn! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu Grunn! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu

Grunn!

Blijf op de hoogte en volg Femmy

06 November 2013 | Nederland, Nederland

Daar zit ik dan, in Groningen.
En deze keer wil ik de nadruk leggen op Groningen.
Ik vind de Stad nog steeds fantastisch. Ik ben niet zo vaak in het centrum (behalve om er doorheen te fietsen va A naar B ), maar ik vind het leuk.
Ik vind de straatnamen leuk, waarvan ik sommige herken uit verhalen van familieleden en die ik nu ineens zelf zie. Daarom fietste ik gisteren grijnzend over de Westerhaven, terwijl de zegen losjes uit de hemel kwam vallen.
En hoewel het nergens op slaat, vind ik het nog steeds leuk om te zeggen dat ik over de Hereweg gefietst heb, en dat ik (bij een andere gelegenheid) gezellig over de Grote Markt gewandeld heb.
Ik vind de kruispunten met verkeerslichten leuk, waar (in veel gevallen) alle fietsers tegelijk groen krijgen en het soms ineens een heksenketel is. Daarom wacht ik soms midden op het kruispunt beleefd op passerende verkeersdeelnemers.
Ik vind het de ene keer hilarisch, en de andere keer fiks frustrerend dat het heus niet echt altijd zo is dat studenten de minst empatische verkeersdeelnemers zijn. Best leuk om te concluderen dat mensen die 3-4 keer zo oud zijn als ik soms ook groot voorstander zijn doorrijden als het verkeerslicht heeeeeeel donker oranje is.
Ik vind het leuk om te concluderen dat mijn uit het zuiden geïmporteerde blauwe tweewieler wel een beetje op een studentenfiets begint te lijken (een beetje rammelt) maar dat er nog meer dan genoeg fietsen die vermoedelijk fietslijken zullen worden genoemd.
Ik vind het leuk om op stage te horen hoe kinderen met een niet helemaal blanke huidskleur soms een prachtig Groninger accent hebben, zonder dat zelf heel duidelijk te merken.
Ik vind het leuk om de tabaksfabriek te ruiken als er langs fiets, en zelfs als ik er nog een eindje bij vandaan ben. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de typerende geur van de suikerfabriek, schuin tegenover mijn nieuwe stekje, zat ben.
Het is voor mijn doen een bijzonder kort verhaaltje, maar so be it voor deze keer. Moi!

  • 06 November 2013 - 21:25

    Jan:

    Ik associeer die mooie stad meer met ontgrunnen...

  • 06 November 2013 - 21:25

    Jan:

    Ik associeer die mooie stad meer met ontgrunnen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

Mijn belevenissen als studente.

Recente Reisverslagen:

12 December 2013

Wordt aal?

06 November 2013

Grunn!

24 Oktober 2013

LEEF! in de Ardennen

07 Oktober 2013

Kippenvel

14 September 2013

Een goed begin is 't halve werk ;)
Femmy

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 40117

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 11 Maart 2016

Heer, wijs mij Uw weg

24 Juli 2013 - 31 Juli 2015

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

06 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Uganda

31 Augustus 1990 - 30 November -0001

Ik reis door het leven

Landen bezocht: