2 blogs voor de prijs van 1 - Reisverslag uit Ede, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu 2 blogs voor de prijs van 1 - Reisverslag uit Ede, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu

2 blogs voor de prijs van 1

Door: Pommie1990

Blijf op de hoogte en volg Femmy

16 September 2011 | Nederland, Ede

Met dank aan trouwe volger Jobbes, krijgen jullie deze week 2 blogs voor de prijs van1.
Hieronder beantwoord ik een paar vragen van Jobbes. Mochten jullie nog meer vragen hebben, stel ze gerust. Ik zeg alleen nu vast dat zulks niet impliceert dat jullie zelfs 3 blogs voor de prijs van 1 krijgen, want mijn goedertierenheid houd een keer op en mijn vrije tijd heeft soms ook zijn grenzen (ja, echt waar:))

Hoe zijn de klas ingedeeld?
De klassen zijn ingedeeld naar niveau.
Ik zit in WB1, de MBO klas. Mijn klasgenoten hebben óf net een MBO-opleiding afgerond, of ze hebben al een paar jaar gewerkt. In mijn klas zitten drie jongens en acht meiden.
Klas WB2 is een klas waar voornamelijk studenten met HBO-niveau zitten. In deze klas zitten ook een paar mensen die een vwo-diploma hebben. WB2 telt vier jongens en zes meiden
Tenslotte heb je nog WB3. Dit zijn mensen die een niveau hebben dat hoger licht dan het MBO en die al een studie achter de rug hebben. In deze klas zitten twee jongens en vijf meiden.
De klassen zijn dus hoofdzakelijk ingedeeld naar niveau.
In alle klassen zitten mensen van diverse kerkelijke achtergronden. Dat varieert van GKV tot een vrije evangeliegemeente. Ik weet niet zeker of het waar is, maar volgens mij zijn de protestantse kerken over het algemeen wel in de meerderheid.

Zijn er meer vrijgemaakten?
Hoewel ik voordat ik naar De Wittenberg ging, te horen kreeg dat het typisch vrijgemaakt is om te vragen naar de kerkelijke achtergrond van anderen, bleek hier dat het een vraag is die door mensen van divers kerkelijk pluimage gesteld werd.
Ik heb die vraag nog niet eens aan iedereen gesteld, maar ik heb me laten vertellen dat er in totaal 3 Wittenbergers zijn die op dit moment lid zijn van een GKV.

Met wie trek je veel op? Kun je die wat verder introduceren, omdat ze waarschijnlijk vaker voorbij gaan komen.
Er is niemand waar ik totaal niet mee omga, dat is ook redelijk onmogelijk als je elkaar de hele dag overal en nergens tegen komt.
Er zijn wel een paar mensen waar ik meer dan gemiddeld mee optrek. Opvallend is dat deze mensen geen van allen bij mij in de klas zitten. Leanne, Josephina en Elsemarie zitten alle drie in WB2. Elsemarie en ik hebben een drieletterige afkorting gemeen die volgens sommigen alleen staat voor ‘Nederland’. Leanne en Josephina zijn vooral gezellige meiden om mee te kletsen. Tegen Leanne durf ik nauwelijks tafelvoetbal te spelen, omdat zij wel errug (laat dit woord maar zo staan, Chris:)) goed is.
Wat de heren der schepping betreft, met Mark, Ruben, Tim en Christian deel ik een voorliefde voor de tafelvoetbaltafel.
Christian en ik hebben praktisch hetzelfde gevoel voor humor. Deze vorm is vooral gericht op taal, taalkronkels en taalfouten die anderen onbewust uitspreken.
Als jullie een keer op bezoek komen, krijgen jullie de kans om alle mensen die hier rondlopen persoonlijk te ontmoeten, zodat jullie weten over wie ik het heb.

Je kamer, moest je hem nou delen of heb je er één voor jezelf?
Ik heb een eigen kamertje. Omdat er niet zoveel aanmeldingen zijn, hoeft überhaupt niemand zijn of haar kamer te delen met anderen. Er staan zoveel kamers leeg, dat er een paar verhuurd kunnen worden aan studenten van de HQ. Dat is (voor zover ik weet) ook een soort Bijbelschool, maar dan eentje waar mensen vooral bezig zijn met hun creatieve talenten.
Mijn kamertje is niet zo groot, maar daar zit ik niet zo mee. Geluk heb ik een kamer met een bed boven de deur, zodat ik mijn gigantische bed niet hierheen hoefde sjouwen. Ik heb een eigen wastafel en een inbouwkast waar ik m'n kleren in kwijt kan. Verder staan in mijn kamer een boekenkast, een stoel waarin ik lekker kan relaxen, een tafel die ik ook als bureau gebruik, een bureaustoel, een ladekastje en een cd-rekje. Daarmee staat mijn kamer ook vol genoeg om gezellig en praktisch te zijn, maar niet zó vol dat ikzelf er niet meer bij pas.
Mijn kamer (nummer 27 voor belangstellenden) ligt pal tegenover de toiletten, maar daar merk ik eigenlijk niets van. Tegen de tijd dat ik naar bed ga, is het doorgaans helemaal stil en maakt er niemand meer gebruik van het toilet, om de simpele reden dat vrijwel iedereen al slaapt. En als ik eenmaal slaap, word ik ook niet wakker van het doortrekken van een toilet op vier meter afstand.

Kunnen we een keer meelopen?
Jazeker, op woensdag12 oktober en op woensdag 26 oktober 2011 worden meeloopdagen georganiseerd. Als je daar meer over wilt weten, moet je even kijken op de site van De Wittenberg: http://www.dewittenberg.nl/.
Wil je een keer langs komen voor de gezelligheid, dan kan dat zeker.
Blijven eten is ook toegestaan, zij het tegen een geringe vergoeding.
Overleg in beide geval a.u.b. wel even van tevoren wat een handige dag en een handig tijdstip is, anders heb ik misschien net een hele dag les als u/jij ineens op de stoep staat.

  • 16 September 2011 - 13:48

    Johannes:

    "Dat varieert van GKV tot een vrije evangeliegemeente." Haha, zijn dat de uitersten...? :)

  • 16 September 2011 - 14:12

    Rebekka:

    Cool! Ik kom graag een keer langs, gaan we afspreken :)

  • 16 September 2011 - 21:20

    Tafelvoetbal Ster:

    Haha, Femmy.. Wat ben je toch een geniale meid! Je schrijft echt heel goed :D

    We gaan natuurlijk nog veeel meer potjes tafelvoetbal spelen en leuke gesprekken voeren.. Daar hebben we inderdaad nog een heel jaar voor! :)

    Tot maandag weer!

  • 17 September 2011 - 07:43

    Mam:

    bedankt voor de link. nu blijf ik van twee kanten op de hoogte: de gestructureerde van je blog, en de spontane als je, nog vol adrenaline, thuiskomt op vrijdagmiddag!

  • 17 September 2011 - 15:23

    Jobbes:

    Mooi werk Femmy, dat geeft inderdaad weer meer een beeld.
    en natuurlijk zijn we allemaal erg jaloers op mam die je vrijdagmiddag aan tafel krijgt..

    Kun je niet een keer een filmpje maken van die thuiskomst en online zetten?

  • 19 September 2011 - 12:05

    Joysie:

    leuk de vragen... gelukkig hebben we gister blij kunnen kletsen en heb ik geen vragen meer. je hoort nog van mij wanneer ik kom x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ede

Ik reis door het leven

Openbaring 21,11-22,5

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2013

Afrika!

04 Januari 2013

De memoires van een postbezorger

18 Oktober 2012

Ardennen 2012

21 Augustus 2012

Arua!

20 Augustus 2012

Ik zag twee...
Femmy

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 40099

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 11 Maart 2016

Heer, wijs mij Uw weg

24 Juli 2013 - 31 Juli 2015

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

06 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Uganda

31 Augustus 1990 - 30 November -0001

Ik reis door het leven

Landen bezocht: