Ik zoek een baan... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu Ik zoek een baan... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu

Ik zoek een baan...

Blijf op de hoogte en volg Femmy

16 Juli 2015 | Nederland, Nederland

Ik zoek een baan. Een baan die misschien (nog) niet als zodanig bestaat.
Een baan waarbij ik kan doen wat ik leuk vind.

Een baan waarbij ik mensen kan helpen.
Door er te zijn, met een stofdoek of een kopje thee of een beker ranja.
Door het poetsen van de badkamer af te wisselen met het zorgen voor kinderen.
Door rond te lopen met een onrustig kindje, dat moe is maar niet kan slapen, of dat buikkramp heeft.
Door te helpen met het leren van de kleuren of het samen uitvissen dat 2 snoepjes en 2 snoepjes samen 4 snoepjes zijn.
Door voor te lezen en zodoende samen nieuwe woordjes en begrippen te leren.
Door samen even apart te zitten, zodat er geconcentreerd gewerkt kan worden.
Door kinderen tussen de 0 en de 7 te helpen waar ze dat nodig hebben.

Maar wat en hoe? Ik weet het niet.
Ik heb wel een diploma voor de kinderopvang, maar niet voor het onderwijs. Ik heb wel een pietendiploma, maar qua kinder-EHBO moet ik nog een hoop leren.
En de gezinshulpen waar ik weleens over gehoord heb, zijn iets van vroeger en tegenwoordig hoogstwaarschijnlijk wegbezuinigd. En scholen kunnen misschien wel wat handen gebruiken, maar hebben keuze zat uit gediplomeerde krachten en daarbij niet perse geld over.
Ik zou wel vrijwillig aan het werk willen, maar ik heb toch wel enigermate van inkomsten nodig.
Ik heb patent op woeste plannen en dromen die ontaarden in grote ehm… uitdagingen.

Kortom; ik blijf (voorlopig) bij de werkgevers waar ik nu zit. Tot ik mezelf en m’n moed bij elkaar geraapt heb en ga solliciteren, in plaats van stoere blogs te schrijven. :D

  • 16 Juli 2015 - 15:16

    Anne-Marije :

    Aah lastig is dat he, dat je wel weet wat je wil maar daar geen werk in kan vinden.
    Ik hoop echt dat deze droom toch uit gaat komen voor je meis!

  • 16 Juli 2015 - 15:57

    Gerda:

    Ik zoek met je mee! (Ook voor mezelf.) :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femmy

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 40052

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 11 Maart 2016

Heer, wijs mij Uw weg

24 Juli 2013 - 31 Juli 2015

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

06 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Uganda

31 Augustus 1990 - 30 November -0001

Ik reis door het leven

Landen bezocht: