Beer in bad - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu Beer in bad - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu

Beer in bad

Blijf op de hoogte en volg Femmy

02 November 2020 | Nederland, Nederland

Gistermiddag mochten Marit en Lasse samen in het grote bad. Terwijl het bad volliep, kleedde ik Lasse vast uit. Marit scharrelde rond met haar grote vriend Beer. Ineens kwam Marit met een bedremmeld snoetje bij mij. "Beer is helemaal nat!"
"Hoe komt dat?" vroeg ik.
Uit Marits verhaal bleek dat ze ondanks talloze eerdere waarschuwingen van mij, de verleiding niet had kunnen weerstaan om Beer even onder de douchestraal te houden...
Beer mocht uitdruipen op het wasrek en Marit ging in bad.
's Avonds voor het slapengaan, kon je de pootjes van Beer nog steeds uitwringen, dus hij kon niet bij Marit slapen. In eerste instantie leek het erop dat Marit dat wel prima vond. Maar tegen de tijd dat we gingen bidden, was Beer tot haar schrik nog stééds niet droog!
"Nog niet bidden, mama!" drong Marit aan.
"Waarom niet?"
"We moeten wachten tot Beer droog is!"
"Sorry meisje, Beer is pas droog als ik morgen gewerkt heb."
Dát was een bittere pil. Gelukkig had ik nog ergens een beertje van mezelf liggen en toen ik met veel bombarie voorstelde dat Jip de Beer misschien wel een nachtje bij Marit mocht logeren, lachte ze weer.
Ze ging zonder verdere problemen slapen, dus het leed leek geleden.
Maar vanochtend om kwart over zes hoorde ik een stemmetje bij mijn oor. "Mama, ben je al klaar met werken?"
Helaas was ik dat nog niet, dus het ging nóg langer duren voordat Marit haar beer weer in de armen kon sluiten.
Vanavond was Beer gelukkig tot een acceptabel punt opgedroogd en kon hij weer gewoon bij Marit slapen.
Nu maar afwachten of ze er iets van geleerd heeft...

  • 02 November 2020 - 20:43

    Leanne:

    Altijd heel waardevol als kids gevolgen zien van hun niet-luisteren. Werkt veel beter dan 10 keer waarschuwen ;)

  • 02 November 2020 - 20:48

    Johannes:

    Hahaha, "ben je al klaar met werken?" Heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femmy

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 40012

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 11 Maart 2016

Heer, wijs mij Uw weg

24 Juli 2013 - 31 Juli 2015

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

06 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Uganda

31 Augustus 1990 - 30 November -0001

Ik reis door het leven

Landen bezocht: