Gebed op Bevrijdingsdag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu Gebed op Bevrijdingsdag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu

Gebed op Bevrijdingsdag

Blijf op de hoogte en volg Femmy

05 Mei 2014 | Nederland, Nederland

Dank U wel Vader, dat we vandaag mogen vieren dat wij niet in oorlog leven. Dat wij niet bang hoeven zijn dat wij of mensen van wie we houden doodgeschoten worden omdat ze bij het verkeerde volk horen of op een andere manier niet voldoen aan wat de machthebbers eisen.

Vader wilt U zorgen voor de al Uw schepselen van jong tot oud die in oorlog leven. Die in Homs of Kramatorsk of Bangui of op een andere plek leven waar ze hun leven niet zeker zijn. Waar ze ten prooi zijn aan de blinde woede van machthebbers of van mensen die er alles voor over hebben om (meer) macht in handen te krijgen.
Wilt U de slachtoffers van oorlogsgeweld helpen en steunen en wilt U alle initiatieven tot hulpverlening zegenen?

Ik wil U bidden voor alle mensen die gevangen zijn in de Westerse drift naar meer luxe en meer goederen. Die hun leven riskeren voor onze welvaart en/of die onder onmenselijke omstandigheden moeten werken om onze Westerse honger naar bezit te stillen.

Ik wil U bidden voor de mensen die om wat voor reden dan ook in de gevangenis zitten. Misschien nog maar net, misschien al langer. Wilt U bij hen zijn, Heer, en hen geven wat ze nodig hebben.

Ik wil U ook bidden voor de mensen die in een land zonder oorlog leven, maar niet vrij zijn. Die gevangen zijn in zichzelf, in hun identiteit, in hun lichaam, in hun geest. Ik bid u voor de mensen die gevangen zijn in een verslaving of die zich proberen te ontworstelen aan een verslaving.
Wilt U hen bevrijden uit hun gevangenis?

Dank U wel, dat we onze vrijheid mogen inzetten voor anderen. Wilt U ons wijzen op welke manier U ons kunt gebruiken voor onze naasten in nood.
En wilt U al die mensen die (in welk opzicht dan ook) niet in vrijheid leven vasthouden en bemoedigen en als het in Uw plan past wilt U dan uitkomst geven in al die verschillende situaties.

Dit bid ik U in de Naam van Uw Zoon Jezus, die ons aan het kruis bevrijdt heeft van zonden en van pijn.
Amen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femmy

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 1179
Totaal aantal bezoekers 40078

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 11 Maart 2016

Heer, wijs mij Uw weg

24 Juli 2013 - 31 Juli 2015

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

06 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Uganda

31 Augustus 1990 - 30 November -0001

Ik reis door het leven

Landen bezocht: