Input gevraagd - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu Input gevraagd - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu

Input gevraagd

Blijf op de hoogte en volg Femmy

13 April 2013 | Oeganda, Arua

En dan is het alweer april en zit ik alweer ruim twee maanden in Uganda.
Volgende week donderdag ben ik hier precies tien weken en volgende week vrijdag over tien weken vertrek ik weer naar Nederland. Aangezien dat een nachtvlucht is, zal ik dus volgende week záterdag over tien weken weer in Nederland zijn.

Ter gelegenheid van het feit dat ik komende week dus op de helft van mijn periode hier in Uganda zit, wil ik een soort tussentijdse evaluatie schrijven. En daar heb ik jullie hulp bij nodig.
Welke vragen zouden jullie graag eens beantwoord willen zien als ik straks even veel tijd gehad, als nog tegoed heb?
Ideetjes zijn welkom via de onderstaande mogelijkheid om te reageren.
Wees bij voorbaat gewaarschuwd: ik beloof van geen enkele vraag dat ik hem echt zal beantwoorden. En om het gras niet voor ieders voeten weg te laten maaien: maximaal drie vragen per persoon. Ze mogen zowel over positieve als over negatieve ervaringen gaan.
Alvast bedankt voor het meedenken.

  • 13 April 2013 - 14:24

    Maartje:

    Eeehhhm.... ik ben wel heel benieuwd naar de positieve kanten van de Ugandese cultuur. Welke dingen vind je daar beter/mooier dan in Nederland? En zou je daar in de toekomst voor langere tijd willen wonen (even los van het feit met wie) of voel je je toch meer op je plek in Nederland? En nog eentje: welk eten mis je het meeste daar (even een janssens-vreet-vraag haha). Ik ben benieuwd :) Doei!

  • 13 April 2013 - 14:53

    Johannes:

    Ah, nog een dag of zeventig, tachtig dus. :)

    1. Hoe veilig voel je je daar?
    2. Welk alledaags gebruik mis je het meest nu je niet in Nederland bent?

  • 13 April 2013 - 15:06

    Gea:

    Mooi idee, een tussentijdse evaluatie!
    Oké, je kent je pappenheimers een beetje door de vragen te beperken tot maximaal 3 ;-)
    Allereerst ben ik heel benieuwd wat het jou persoonlijk brengt nu je daar bent.
    Wat brengt het jou in de kijk op jouw toekomst?
    Wat is er in jouw gedrag (blijvend?) veranderd of wil jij nog veranderen door jouw verblijf in Uganda?

    Binnenkort komt er weer een langere mail naar je toe.
    Suczegen op al je werkzaamheden.
    Mooie zondag gewenst.
    Hartelijke groet, ook namens de mannen, Gea

  • 13 April 2013 - 17:22

    Reina:

    Wat een leuk idee om zo iedereen mee te laten denken. Ik ben wel benieuwd naar jij kijk op de locale religie en wat je daar van merkt. Wat zijn hun tradities, gebruiken.

  • 13 April 2013 - 19:25

    Jan:

    Ok, ik begin met de laatste drie.
    X. Wat ga je anders doen als je terug bent?
    Y. Wat hoop je dat de kinderen over je zeggen als ze over vijf jaar in Nederland zijn?
    Z. Wat wil je in ieder geval meemaken voor je vertrek?

  • 15 April 2013 - 13:07

    Hans:

    Hoi Femmy,
    Wat slim van je om onze input te gebruiken voor je blogs!
    Mijn 3 vragen zijn:
    1) Waarvan heb je tot nu toe het meest genoten en geleerd in Uganda?
    2) Wat is het lekkerste fruit in Uganda en is daar ruime voorraad van?
    3) Wat is naar jouw mening het meest opvallende verschil tussen Uganda en Nederland?
    Hartelijke groet en Zegen en nog een heel fijne en gezegende tijd gewenst!

  • 16 April 2013 - 12:05

    Gerda:

    Hé Fem!

    Ik heb inmiddels een poosje kunnen nadenken over de vragen die ik je wil stellen. Liefst zou ik nog veel meer vragen stellen, maar dat komt dan bij een volgende blog. :)

    1) Een aantal ween geleden vertelde je dat je graag wat meer contacten zou willen. Is dat inmiddels gelukt? Zo ja, hoe en waar heb je dat aangepakt? Zo nee, wat mis je en waar heb je de meeste behoefte aan?
    2) Helpt je reis naar Uganda je om een beter beeld te krijgen van je toekomst? Is langer blijven een optie, of zijn er dromen en verlangens die je graag in Nederland zou zien uitkomen?
    3) Hoeveel tijd heb je om te reflecteren? (Op jezelf, je leven, je verleden...) Maak je daar gebruik van? En kun je zeggen dat je jezelf beter hebt leren kennen door je reis naar Uganda?

    Dat waren stiekem toch meer dan drie vragen. :)

    Supertof dat je gisteravond mee kon doen met de bijbelstudie! Wat is de wereld wat dat betreft toch klein. Ik ga je gauw mailen!

    Liefs, Gerda

  • 18 April 2013 - 20:37

    Femmy Sprenger-Janssens:

    Bedankt voor de reacties, het resultaat is onderweg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femmy

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 40147

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 11 Maart 2016

Heer, wijs mij Uw weg

24 Juli 2013 - 31 Juli 2015

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

06 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Uganda

31 Augustus 1990 - 30 November -0001

Ik reis door het leven

Landen bezocht: