Ode aan jullie - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu Ode aan jullie - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu

Ode aan jullie

Blijf op de hoogte en volg Femmy

02 April 2013 | Oeganda, Arua

Dit is voor jullie die er waren, soms al jaren, soms wat korter.
Dit is voor jullie die er waren als ik dingen die om me heen gebeurden niet begreep.
Dit is voor jullie die ik heb mogen ontmoeten nadat ik als kind eigenlijk geen of weinig aansluiting had bij anderen.
Dit is voor jullie die me het plezier gunnen om je te zien genieten van iets wat je nog maar zelden gedaan hebt en eigenlijk heel leuk vindt.
Dit is voor jullie die er waren als ik met mezelf in de knoop zat.
Dit is voor jullie met wie ik op zondag kan kletsen, tot de koster ons de kerk uit dreigt te gooien.
Dit is voor jullie met wie ik grapjes kan delen over de meest uiteenlopende onderwerpen.
Dit is voor jullie met wie ik ongegeneerd kan praten over onzinnige dingen, waar we volgens sommigen misschien allang te oud voor zijn.
Dit is voor jullie met wie ik einden kan wandelen of fietsen, die met me mee gaan op vakantie en/of die komen logeren.
Dit is voor jullie die hielpen tot ik nogal onverwacht voor een flinke taak geplaatst werd, die me hielpen om rustig te blijven en mij enorm veel werk uit handen namen.
Dit is voor jullie die me soms gewoon stopzetten als ik alleen maar bezig ben met anderen en vasthoudend zijn (letterlijk en figuurlijk) totdat ik de anderen even de anderen laat en aan mezelf denk.
Dit is voor jullie die net zo’n voorliefde hebben voor tafelvoetbal als ik.
Dit is voor jullie met wie ik kan praten over wat jou of mij écht raakt en bezighoudt.
Dit is voor jullie die er waren toen ik dacht dat weglopen van huis te beste optie was.
Dit is voor jullie van wie ik zoveel kan leren over God en over de Bijbel en over leven in vertrouwen.
Dit is voor jullie die er soms gewoon zijn als zwijgende be-/aanmoediging.
Dit is voor jullie die boekjes, kaartjes, mails, smsjes en FB-posts schreven toen ik op het punt stond een grote stap te maken in mijn leven.
Dit is voor jullie met wie ik op kritieke momenten een team kon vormen.
Dit is voor jullie die mij hielpen om te ontdekken wat er écht in mijn hart leeft en wat daar nog in het donker zat.
Dit is voor jullie die me vervolgens aanmoedigden om iets af te sluiten waar ik al bijna 3 jaar mee zat.
Dit is voor jullie die me soms een heel eigen naam geven en daar consequent aan vasthouden. Soms zo consequent dat ik me weleens afvraag of je nog wel weet hoe ik officieel heet.
Dit is voor jullie die er waren toen ik een paar jaar geleden op Ardennen wel meeging met de outdoor maar het eigenlijk niet durfde. Jullie liepen letterlijk aan alle kanten om me heen om me te helpen.
Dit is voor jullie, voor wie een blik soms al genoeg is om van elkaar te weten wat we denken of wat we ergens van vinden.
Dit is voor jullie die me hebben geleerd dat hugs uitdelen of krijgen helemaal niet zo eng is als ik wel dacht.
Dit is voor jullie aan wie ik denk als mensen hier belangstellend vragen of ik ‘thuis’ mis.




Packing up the dreams God planted
In the fertile soil of you
I can't believe the hopes He's granted
Means a chapter of your life is through

But we'll keep you close as always
It won't even seem you've gone
'Cause our hearts in big and small ways
Will keep the love that keeps us strong

And friends are friends forever
If the Lord's the Lord of them
And a friend will not say never
'Cause the welcome will not end
Though it's hard to let you go
In the Father's hands we know
That a lifetime's not too long
To live as friends

And with the faith and love God's given
Springing from the hope we know
We will pray the joy you live in
Is the strength that now you show

We'll keep you close as always
It won't even seem you've gone
'Cause our hearts in big and small ways
Will keep the love that keeps us strong

And friends are friends forever
If the Lord's the Lord of them
And a friend will not say never
'Cause the welcome will not end
Though it's hard to let you go
In the Father's hands we know
That a lifetime's not too long
To live as friends

  • 02 April 2013 - 16:47

    Johannes:

    Wauw, wauw! Dankjewel, Femmy. :)

  • 02 April 2013 - 16:51

    Joke Hummelen:

    Hoi lieve Femmy.,
    Ik heb zojuist je blog gelezen en ben er zeer van onder de indruk.
    Waarom? omdat je zo eerlijk bent over jezelf en daardoor ook naar de ander!
    Kan ik veel van leren.
    Dank je wel hoor....geniet ervan!

  • 02 April 2013 - 17:19

    Gerda:

    Met liefde, lieve Femmy. :)

  • 02 April 2013 - 19:53

    Hinke:

    Femmy, je bent een prachtmeid!

  • 02 April 2013 - 19:59

    Jan:

    Ik hou wel van zo'n online hug!

  • 02 April 2013 - 20:50

    Christa:

    Dat je op zo'n manier aan ons denkt! Hopelijk blijven we dit met ons allen waar maken.
    En die hugs...pas maar op als je weer "thuis' komt!!!

  • 02 April 2013 - 20:53

    Anne-Wil:

    Wauww, ik ben onder de indruk zus! Liefsx

  • 02 April 2013 - 23:02

    Rebekka:

    Kippenvel! Fantastisch :)

  • 07 April 2013 - 23:42

    Milka Sytsma:

    Lieve Femmy,

    Kreeg je blog vanavond doorgestuurd van Rebekka. Indrukwekkend! Hoe krijg je het allemaal op papier....
    Wat een liefde voor anderen spreekt hier uit, maar ook wat een zelfkennis en aanvaarding!
    Je bent een gezegend mens!

  • 09 April 2013 - 15:00

    Hans:

    Femmy, wees gezegend en de knuffels en hugs sparen we op en die jou je te goed!
    Dit is voor jou, omdat ik me gezegend voel met zo'n vriendin!
    Dank voor je mooie wensen in dichtvorm.

  • 10 April 2013 - 19:03

    Jeanette:

    Wat mag je een prachtig lid zijn van het lichaam van Christus.
    Je openheid geeft diepe verbondenheid.
    Liefs Jeanette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femmy

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 40133

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 11 Maart 2016

Heer, wijs mij Uw weg

24 Juli 2013 - 31 Juli 2015

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

06 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Uganda

31 Augustus 1990 - 30 November -0001

Ik reis door het leven

Landen bezocht: