Zou God vol evangelisch zijn? - Reisverslag uit Ede, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu Zou God vol evangelisch zijn? - Reisverslag uit Ede, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu

Zou God vol evangelisch zijn?

Door: Pommie1990

Blijf op de hoogte en volg Femmy

23 Februari 2012 | Nederland, Ede

Tijd om een verhaal te schrijven gun ik mezelf even niet, dus maar weer een songtekst.
Martin Brand zingt over de vraag of God soms vol evangelisch zou zijn. Of gereformeerd, katholiek of vrijzinnig?
Ik denk dat het laatste gedeelte van het lied de waarheid bevat, wat vinden jullie?

Zou God vol evangelisch zijn,
zoals mij is geleerd
Als ik niet blij kan dansen
Vind Hij dat dan verkeerd

Of is God soms gereformeerd
ik ben dan wel bekeerd,
Maar besef ik wel ten diepste
dat mij zonde Hem bezeerd

Of is Hij stiekem katholiek
En hebben wij het mis
Als blijkt dat God het best gedijdt
Als ‘t eindelijk rustig is

Neemt God alles vrijzinning
Met flinke korrels zout
Mag ik mijn Godbeeld schaven
Totdat ik van Iets houdt

Zou God meer pinksterachtig zijn
Zo vurig in de geest
Ik spreek nog niet in tongen
Is dat dan te bedeesd?

Als God niets van dit alles is
Ben ik dan werkelijk vrij
Om Hem te zoeken en aanbidden
Zoals dat past bij mij

Zou God dan ongekooid zijn
vraag ik me wel eens af
Dan schiet het me te binnen:
De Naam die Hij Zich gaf
Ik ben, Ik was, Ik zal er zijn.
Geen kerk, geen leer, krijgt Mij ooit klein.

  • 23 Februari 2012 - 12:43

    Johannes:

    Niets of niemand krijgt hem klein, inderdaad. Hoe dichter wij bij God zijn, hoe groter wij hem zien!

  • 23 Februari 2012 - 13:01

    Maartje:

    Volgens mij is God veel en veeeeel groter dan onze eigenwijze hokjes-vakjes-mentaliteit!

  • 25 Februari 2012 - 17:31

    Gerda:

    Ik denk dat God vooral zichzelf is. Gelukkig maar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ede

Ik reis door het leven

Openbaring 21,11-22,5

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2013

Afrika!

04 Januari 2013

De memoires van een postbezorger

18 Oktober 2012

Ardennen 2012

21 Augustus 2012

Arua!

20 Augustus 2012

Ik zag twee...
Femmy

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 40109

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 11 Maart 2016

Heer, wijs mij Uw weg

24 Juli 2013 - 31 Juli 2015

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

06 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Uganda

31 Augustus 1990 - 30 November -0001

Ik reis door het leven

Landen bezocht: