www. waarbenik. straks - Reisverslag uit Ede, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu www. waarbenik. straks - Reisverslag uit Ede, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu

www. waarbenik. straks

Door: Pommie1990

Blijf op de hoogte en volg Femmy

21 September 2010 | Nederland, Ede

Al een jaartje of twee geleden bedacht ik dat ik heel graag naar 'de Wittenberg' wilde.
Als u/jij wilt weten wat dat pecies is, kijk maar op http://www.dewittenberg.nl/

Het was de bedoeling dat ik het net begonnen schooljaar 2010/2011 in Zeist zou zitten.
Het probleem was alleen, dat het ROC enige mate van roet in het eten gooide.

In eerste instantie was het mijn eigen schuld, dat ik bijna studieverlenging opliep.
Ik had namelijk 1,5 jaar vrijwel niks gedaan aan school.
Dat was een combi van een gebrek aan motivatie en het feit dat ik het cgosysteem niet kon waarderen en het cgosysteem andersom geen rekning hield met mensen die keiharde deadlines nodig hebben.
Het kwam zover dat ik van school gestuurd dreigde te worden. Dat zou meer dan bijzonder vervelend zijn, dus ik heb in een halfjaar gedaan waar de rest van mijn klasgenoten 2 jaar mee bezig waren geweest.
Toen dat gevaar geweken was, zocht ik steeds meer informatie over 'de Wittenberg'. Het werd mijn enige motivatie om door te gaan met het MBO, ondanks de 600 briefjes van 10 euro die ik minstens nodig zou hebben voor een jaar in Zeist.

Helaas liep het op de stage waar ik toen zat ook alles behalve lekker.
Uiteindelijk werd besloten dat ik zou stoppen met mijn stage op het betreffende kinderdagverblijf.
Ik had het al een tijdje niet bepaald naar mijn zin daar, dus ik was ook wel een beetje opgelucht dat ik daar weg was.
Helaas waren er in de kinderopvang 140 stageplekken tekort en staan de meeste kinderopvangorganisaties sowieso niet te springen om studenten van Rommel Of Chaos A12.
Tenslotte werd er een tussenoplossing gevonden; een school voor speciaal onderwijs in Veenendaal kon wel een paar extra handen gebruiken.
Allemaal leuk en aardig, maar het werd mij niet toegestaan om op die school mijn afstudeerprojecten te doen. Het was immers een stageplek voor de opleiding Onderwijsassistent en niet voor de opleiding Pedagogisch Werker Kinderopvang.

Dus was ik alsnog de eh... pisang; ik kreeg drie maanden studieverlenging aan mijn broek.
Die drie maanden zouden beginnen in september 2010.
He jakkie, wat naar! Het was immers de bedoeling dat ik die maand zou beginnen op 'de Wittenberg'.

Nu loop ik dus drie dagen in de week stage, de precieze invulling van de andere twee dagen staat nog niet helemaal vast.

En de Wittenberg dan?
Tja, ik moet m'n geduld bewaren tot september 2011.
Ondertussen kan ik mooi nog even verder sparen.

  • 21 September 2010 - 13:40

    Wddb:

    HMm das wel heel erg bale ja, nou suc6 met sparen dan maar

  • 21 September 2010 - 14:59

    Rebekka:

    Ik kwam zondag nog langs de Wittenberg en dacht: nu moet ik goed de route onthouden, dan kan ik volgend jaar naar Femmy fietsen voor een kopje thee! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ede

Ik reis door het leven

Openbaring 21,11-22,5

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2013

Afrika!

04 Januari 2013

De memoires van een postbezorger

18 Oktober 2012

Ardennen 2012

21 Augustus 2012

Arua!

20 Augustus 2012

Ik zag twee...
Femmy

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 40021

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 11 Maart 2016

Heer, wijs mij Uw weg

24 Juli 2013 - 31 Juli 2015

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

06 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Uganda

31 Augustus 1990 - 30 November -0001

Ik reis door het leven

Landen bezocht: