Maak je geen zorgen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu Maak je geen zorgen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu

Maak je geen zorgen

Blijf op de hoogte en volg Femmy

18 Juli 2016 | Nederland, Nederland

Ja mensen, ik ben dr nog. Ondanks dat Facebook nu meestal m'n praatplekje is, in plaats van dit plekje.

Inmiddels is het 107 dagen geleden dat ik trouwde met de liefste, meest eigenwijze, (doorgaans) geduldigste en zorgzaamste jongen die ik kon vinden.
Op onze trouwkaart prijkte de Bijbeltekst die inmiddels al twee jaar met ons 'meegaat'; "Maak je geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf.'
Deze tekst staat op een grote canvasfoto die ik voor mn 24ste verjaardag van Remco kreeg en die inmiddels in onze slaapkamer hangt, zodat ik hem niet kan vergeten.

Maar stellig weten is één ding (zeker met mijn vermaarde geheugen voor de meest uitéénlopende zaken), erop vertrouwen is een gecompliceerder verhaal.
Lees de kranten/nieuwssites over gezonken schepen vol vluchtelingen, een witte vrachtwagen die over feestende Fransozen heen walst, machthebbers die machthouders willen zijn, hongersnood, oorlogsgeweld, onderdrukking, jonge kinderen met ernstige ziekten, mensen die geen uitweg zien dan zelfmoord, en het wordt lastig om te stoppen met je zorgen te maken.

Ook als ik kijk naar mijn eigen bescheiden leventje, is 'geen zorgen maken' nogal een uitdaging.
Ik wil zo graag controle houden over waar ik over vier weken wel/niet werk, over hoe ons huishoudentje er over een jaar uitziet, over de gezondheid van mensen om me heen en over nog zoveel meer.
Dus ik doe alsof ik zekerheid heb en google erop los over de meest uitéénlopende onderwerpen. Alsof Google het antwoord heeft.

Beter kijk ik voor ik ga slapen nog even naar die foto aan de muur en denk even aan dat liedje van mijn jeugdheldin Elly (van Rikkert):

Niet bang zijn, niet bang zijn,
nou ja, misschien een beetje.
Niet bang zijn, niet bang zijn,
naar één ding dat weet je.
Al ben je bang voor leeuwen,
voor tijgers, of een slang;
God is altijd bij je
en Die is NOOIT bang.

  • 18 Juli 2016 - 09:06

    Hinke Lok:

    En zo is het!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femmy

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 40002

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 11 Maart 2016

Heer, wijs mij Uw weg

24 Juli 2013 - 31 Juli 2015

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

06 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Uganda

31 Augustus 1990 - 30 November -0001

Ik reis door het leven

Landen bezocht: