Aleandro en Dimitri - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu Aleandro en Dimitri - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Femmy Sprenger-Janssens - WaarBenJij.nu

Aleandro en Dimitri

Blijf op de hoogte en volg Femmy

13 Juni 2013 | Oeganda, Arua

Voordat u allen op uw achterste benen staat en denkt: ‘die Femmy had toch beweert dat ze niet eens píekerde over een relatie met een Ugandese jongen?’ adviseer ik u om eerst even verder te lezen.
Zoals u weet bivakkeer ik hier in een guesthouse. Dit is een leuk huisje, dat ik op dit moment helemaal voor mezelf heb omdat er geen andere gasten zijn. Daarom zit ik vaak (met m’n laptop voor m’n snufferd) in het gemeenschappelijke gedeelte.
Daar zit ik dan mailtjes te sturen, op Facebook rond te struinen, met mensen te kletsen (chatten/Skypen) via internet enzovoort. Afhankelijk van het tijdstip zit ik er soms ook gewoon met een bordje voor m’n neus een broodje te eten.

Elke avond deel ik de ruimte (die niet voor niets ‘gemeenschappelijk’ is) met lizards (hagedissen), motjes, vuurvliegjes, muggen en een enkele keer zelfs (ja echt!) een vleermuis.
Ik word daar (behalve in geval van die vleermuis) niet anders van, zij hebben net zoveel recht om er te zijn als ik. En als er íemand kan zeggen: ‘ga terug naar je eigen land,’ of zoiets positiefs, dan zijn zij het wel en niet ik.
Gelukkig voor mijn gestructureerde ikje zit er in dit ietwat ongestructureerde land toch nog wel wát structuur, namelijk in de aanwezigheid van de dieren. Zo komen elke avond twee lizards achter dezelfde kast vandaan. De één wat groter dan de ander, de 1 zonder staart en de ander met staart.
Omdat ze zich zo vaak laten zien, heb ik besloten ze maar een naam te geven.
De grootste, mét staart, heb ik Aleandro genoemd en de kleinere (die overigens ook mét staart kleiner zou zijn geweest) heb ik Dimitri genoemd. Dat is zeg maar het Koningskindbroertje of -neefje van Aleandro. Nu schijnt het dat die staart van Dimitri vanzelf weer aangroeit, maar daar denk ik maar even niet over na.
Iemand meende al dat ik in Dimitri en Aleandro prima bodyguards zou hebben, maar het zijn wel echte schijterts: zodra ik opsta van m’n stoel, zijn ze weg.

Tot zover dit onzinblogje. Waarschijnlijk komt er ergens in de komende twee weken nog wel een blogje over mijn allerlaatste periode hier, maar we shall see.

  • 13 Juni 2013 - 10:30

    Hinke:

    Dank je, dit is echt een heerlijke blog tijdens mijn koffiebreak!

  • 13 Juni 2013 - 11:45

    Rebekka:

    Haha, goed verhaal! :)

  • 13 Juni 2013 - 12:00

    Yvonne:

    Ha Femmy, ik proest bijna mijn koffie over de tafel. Geniaal!

  • 13 Juni 2013 - 12:08

    Johannes:

    Dank je, dit is echt een heerlijke blog tijdens mijn koffiebreak!

  • 13 Juni 2013 - 12:08

    Johannes:

    Dank je, dit is echt een heerlijke blog tijdens mijn koffiebreak!

  • 13 Juni 2013 - 12:09

    Gerda:

    Dank je, dit is echt een heerlijke blog tijdens mijn ontbijtbreak!

  • 13 Juni 2013 - 13:18

    Jan (je Broertje ;) ):

    Goh, die koffiebreaks zijn ook steeds later op de dag :P
    Maar leuk om je blogs en je reacties weer eens te lezen!
    Veel succes met je laatste loodjes daar en de eerste weer hier!

    See you soon!

    Je broertje

  • 13 Juni 2013 - 19:20

    .Femmie & Henry :

    Leuk verhaal Femmie, veel succes de komende weken en een behouden thuisreis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femmy

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 40022

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 11 Maart 2016

Heer, wijs mij Uw weg

24 Juli 2013 - 31 Juli 2015

Van Lauwerszee tot Dollard tou?

06 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Uganda

31 Augustus 1990 - 30 November -0001

Ik reis door het leven

Landen bezocht: